keskiviikko 23. marraskuuta 2016

Core-treeniä märän mullan kanssa

Märkä maa-aines painaa enemmän kuin kuiva maa-aines. 

Jo kolmas päivä ilman punttista, kyllä on ollut selittelemistä (itselleni). Liikkeessä olen kyllä ollut ihan tarpeeksi, mutta tämä kuntosali on nyt jokin ihmeellinen päähänpinttymä. Ehkä pelkään sen muuttuvan liian etäiseksi, jos en käy siellä tarpeeksi tiiviiseen tahtiin?

No mutta, sohvalla en ole makaillut ihan kaikkia päiviä läpensä, loppupäivät vain: tiistain ja keskiviikon aikana on käveltyjä kilometrejä tullut n.15 (se on PAL-JON minulle, vaikka yleensä kävelenkin joka paikkaan) ja fyysistä työtä puolentoista työpäivän verran. Nämähän eivät itsessään kerro mitään, mutta kun kerron että olen suorittanut nämä samalla liki paastoten, olen joko ansainnut taputuksen olalle tai takaraivolle, riippuu paljolti arvioijasta.

Sen lisäksi että nämä puskista tulleet pöpelikköhommat ovat muistuttaneet mulle kuinka fyysistä työ voi parhaimmillaan olla, olen myös alkanut sympata kaikkia "älä tallo nurmikkoa" -kylttien asettajia: ei ole kevyttä puuhaa tuo märän mullan tasoittelu haravaa käyttäen. Ja vielä kun pimeällä ja vesisateessa yrität tehdä niin siistiä jälkeä kuin pystyt, ottaa se seuraavana aamuna ihan kohtalaisesti aivoon kun kylvöä vaille valmiilla pohjalla on ajeltu fillareilla, autoilla ja raskailla työmaakoneilla.

Päivän finaali oli hiekkakentän tasoitus (ylempi kuva). Jotenkin siitä kehkeytyi ihan ihmeellinen zen-operaatio, jota olisin voinut jatkaa loputtomiin.

Se, ken etenkin tuollaiselta mitättömän näköiseltä nurmipohjalta kurottajalla vielä läpi rusauttaa, on kokeva kuinka minun nanonano-kurottajani tulee, ottaa lempeästi kiinni niskasta ja tasoittaa mullat takaisin siloisiksi itse sillä sotkijahenkilöllä.

Nyt jo tunteja työpäivän päättymisen jälkeen olisin taas tarpeeksi virrakas salille, mutta katoppa kun kello onkin jo noin paljon, eikä lasta voi tietenkään jättää yksin kotiin nukkumaan.
Huomiselle onkin jo tekosyyt vähissä.


~ patalaiska78 ~ 


TÄNÄÄN SYÖTYÄ: 
- aamupala: pieni kauraleipä 
- lounas: Actimel-jogurtti
- päivällinen: bataattiranskikset 
- välipala: annos protskujuomaa
- iltapala: kaksi pientä kauraleipää ja porkkana 
Eilen mulle oli tarjolla sama setti, miinus tuo jogurtti ja porkkana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti